streda , máj 23 2018
Domov / Kinopremiéry / Apoštol Pavol: Príbeh o tom, ako sa z prenasledovateľa kresťanov stal apoštol (RECENZIA)
Apoštol Pavol

Apoštol Pavol: Príbeh o tom, ako sa z prenasledovateľa kresťanov stal apoštol (RECENZIA)

Film Apoštol Pavol rozpráva historický príbeh o tom, ako sa z prenasledovateľa kresťanov stal človek, ktorý patrí medzi najväčšie osobnosti kresťanstva. Dej filmu sa odohráva počas prenasledovania kresťanov na počiatku nášho letopočtu. Pavol (James Faulkner), ktorý sa nebojí nahlas hovoriť o svojej viere je uväznení rímskym cisárom Nerom a odsúdení na trest smrti. Svoje posledné chvíle trávi v tmavej, chladnej cele, ktorá pôsobí ako peklo na zemi. Medzi tým sa medzi prenasledovanými kresťanmi začnú šíriť pochybnosti o tom, či majú riskovať svoje životy kvôli viere v človeka, ktorého nikdy nestretli. Apoštol Lukáš (Jim Caviezel) si s nimi nevie rady a rozhodne sa, že len Pavol im dokáže prinavrátiť ich stratenú vieru a odhodlanie. Lukáš sa rozhodne Pavla navštíviť v jeho cele, čím riskuje vlastný život pre dobro kresťanstva. Postupne spisuje minulosť, zážitky a učenie muža, ktorý je pripravený prijať svoj osud.

Apoštol Pavol
zdroj: itafilm.sk

Apoštol Pavol je historický príbeh, plný emócií, ktorý upozorňuje na skutočné myšlienky kresťanstva. Atmosféra filmu pôsobí veľmi pokojne, vyrovnane a jednoducho. Film neobsahuje žiadne násilné scény ani príliš krvavé momenty. Dôvod je jednoduchý, nie je to potrebné. Bohužiaľ, pre divákov, ktorí majú radi akciu, krv, či prehnané scény, bude film pôsobiť pomaly, možno až nudne. Naopak diváci, ktorí vo filmoch hľadajú hlboké myšlienky a majú radi keď sa tvorcovia hrajú s ich emóciami, názormi, či presvedčeniami, si pri sledovaní Apoštola Pavla prídu na svoje. Ide o príbeh, ktorý stavia na rozprávaní. Scenár je najdôležitejším aspektom filmu. Slová, vety a myšlienky, ktoré v ňom zaznejú sú skutočne krásne a neopakovateľné. Samozrejme nesmieme zabúdať ani na fantastické výkony hlavných postáv, ktoré boli také presvedčivé, že sme počas filmu uverili, že James FaulknerJim Caviezel sú skutočne apoštolmi. Spôsob, akým je film nakrútení je veľmi jednoduchý, no aj napriek tomu zaujímavý. Tvorcovia veľmi dobre pracujú s kompozíciou. Aj napriek tomu, že sa vo filme vystrieda len veľmi málo lokalít, ide o miesta, ktoré vás ešte viac vtiahnu do deja filmu. Tak napríklad chladná a tmavá cela zosobňuje posledné momenty života starého, utrápeného Pavla, ktorý čaká na svoj rozsudok. Naopak záhrada plná zelene, ktorú vidíme v scénach s veliteľom väznice Mauritiusom (Olivier Martinez) poukazuje na nádej. A práve nádej a láska sú slová, ktoré presne vystihujú celú podstatu filmu, ktorý sa snaží v ľuďoch vyvolať zamyslenie sa nad vlastným životom a hodnotami, ktoré sú pre nich príznačné.

Apoštol Pavol
zdroj: itafilm.sk

Postava apoštola Pavla presne vystihovala človeka, ktorý vo svojom živote spáchal presne toľko zla koľko aj dobra. Je to človek, ktorý je pripravený umrieť pre väčšie dobro a uvedomuje si hodnoty a názory, na ktorých mu záleží. James Faulkner predviedol fantastický herecký výkon. Dokonale pracoval s emóciami a zosobnil apoštola ako nik pred ním. Lukáš bol na rozdiel od Pavla ešte len na začiatku svojej cesty. Jeho úloha bola úplne iná, no rovnako dôležitá, pretože to bol on, kto riskoval život a neskôr pomohol šíriť kresťanstvo. Jim Caviezel znovu ukázal, že je všestranný herec, ktorý sa nezľakne žiadnej hereckej výzvy. Spolu s Faulknerom tvorili nerozlučnú hereckú dvojicu, na ktorú sa veľmi dobre pozeralo. Mauritius, ktorý zosobňoval veliteľa väznice a pravú ruku rímskeho cisára Nera sa na prvý pohľad nijako neodlišoval od ostatných záporných postáv, ktoré sa vo filmoch vyskytujú. Avšak, opak bol pravdou, pretože bol to práve Mauritius, kto divákom na filmovom plátne predviedol to, čo sa nám Pavol celý čas snažil povedať. Neexistuje len dobro alebo zlo. Všetko je vzájomne prepojené a každý z nás má v hĺbke svojej duše zakorenený zmysel pre lásku ale i nenávisť. Je však len na nás, ktorej z týchto „daností“ budeme venovať pozornosť. Ďalšia veľmi zaujímavá a dôležitá myšlienka, ktorú film Apoštol Pavol ponúkol je skutočnosť, že aj napriek tomu, že existuje veľmi veľa pohľadov na to, v čo veriť a či vôbec veriť, každý z nás má právo si vybrať. Ide o skutočne krásnu myšlienku, ktorá sa nie až tak často objavuje v nábožensky ladených filmoch a za ktorú sa tvorcom musíme poďakovať.

Apoštol Pavol
zdroj: itafilm.sk

Režisérom a scenáristom filmu Apoštol Pavol je Andrew Hyatt. O produkciu sa postarala produkčná spoločnosť Affirm Film v spolupráci s Jimom Caviezelom. Vo filme účinkovali: James Faulkner, Jim Caviezel, Olivier Martinez, Joanne Whalley, John Lynch a ďalší.

Film Apoštol Pavol rozpráva jedinečný príbeh o tom, ako sa z prenasledovateľa kresťanov stal človek, ktorého mnohí z nás poznajú pod menom Apoštol Národov. Ide o historický príbeh z počiatku nášho letopočtu, ktorý sa odohráva počas prenasledovania kresťanov. Atmosféra filmu pôsobí veľmi pokojne, vyrovnane a jednoducho, čo umocňuje aj veľmi dobrá práca s kamerou a fantastické herecké výkony. Ak patríte k tým, čo vo filmoch hľadajú hlbšie myšlienky film Apoštol Pavol je pre vás tou správnou voľbou. Od nás dostáva film Apoštol Pavol hodnotenie 8,4/10.

ČSFD - 90%
IMDb - 71%
Logout.sk - 84%