štvrtok , september 20 2018
Domov / Kinopremiéry / Debbina 8: Dokonalá lúpež v podaní Sandry Bullock! (RECENZIA)
Debbina 8

Debbina 8: Dokonalá lúpež v podaní Sandry Bullock! (RECENZIA)

Koľko času by ste potrebovali na naplánovanie najväčšej lúpeže svojho života? Debbie Ocean (Sandra Bullock) to stihla presne za 5 rokov, 8 mesiacov a 12 dní. Cieľ je jasný – $150 miliónov dolárov v diamantovom náhrdelníku, ktorý bude mať na krku svetoznáma herečka Daphne Kluger (Anne Hathaway) počas najväčšej udalosti roka – bál MET Gala. Avšak, sama to nezvládne a preto potrebuje zostaviť tím najlepších expertiek vo svojom odbore. Spolu zo svojou „starou známou“ Lou Miller (Cate Blanchett) zatiahnu do akcie šperkárku Amitu (Mindy Kaling), pouličnú podvodníčku Constance (Awkwafina), priekupníčku na kradnutý tovar Tammy (Sarah Paulson), hackerku Nine Ball (Rihannu) a módnu dizajnérku Rose Weil (Helena Bonham Carter).

Debbina 8
zdroj: continental-film.sk

Film Debbina 8 je akčná komédia z prostredia lúpeží a podvodov. Hlavná predstaviteľka Debbie Ocean je sestra známeho podfukára Dannyho, ktorého poznáme z filmov o Dannyho jedenástke. Tentoraz sa však v úlohe podfukárov predstavia ženy. Počas svojho pomerne dlhého pobytu za mrežami stihne Debbie naplánovať dokonalú lúpež, ktorou by nepohrdol ani samotný Danny. Cieľom lúpeže totiž nie je samotné kasíno, či múzeum ale diamantový náhrdelník v hodnote $150 miliónov dolárov. Debbie má celý plán dokonale premyslený a spolu so svojimi „partáčkami“ plánuje vykonať najväčšiu lúpež svojho života. Čo myslíte? Podarí sa jej to? Alebo skončí ako jej brat?

Debbina 8
zdroj: continental-film.sk

Aj napriek tomu, že film Debbina 8 mal na prvý pohľad veľký potenciál musím povedať, že ma v konečnom dôsledku až tak veľmi neoslovil. Nápad bol rozhodne zaujímavý, no prevedenie už také zaujímavé nebolo. Prvá polovica filmu bola dobrá. Akcia, napätie, rýchle strihy. Nebolo to nudné. No ako príbeh pokračoval začal byť akýsi veľmi strojený. Samozrejme rozumiem tomu, že feministické hnutie je momentálne v Spojených štátoch veľmi populárne, čo sa samozrejme odzrkadľuje aj na produkcii filmov. Veď spomeňme si na remake Ghost Busters, v ktorom taktiež účinkovali ženy. Na jednej strane je to v poriadku, aj ženy chcú vidieť svoje „role models na filmovom plátne. Silné, emancipované ženy, ktoré sa dokážu vyrovnať chlapom. Avšak, problém nastáva vtedy, keď je táto snaha priveľmi prehnaná a v konečnom dôsledku to vyzerá, akoby sa snažili tvorcovia povedať, že ženy sú tie dobré a muži sú zlí. Ide o veľmi jednostranný pohľad na postavy, ktoré sú nám vo filme zobrazené. Sú tam totiž len samé ženy. Chlapi sú v ňom stvárnení ako záporné postavy. Mne príde celá podstata filmu ako odkaz na veľkú hollywoodsku aféru, ktorá pred pár mesiacmi vyplávala na povrch. Na druhej strane je však veľmi potrebné upozorniť na fantastické herecké výkony, ktoré herečky predviedli. Vo svojich úlohách boli skutočne presvedčivé. Bolo vidieť, že si nakrúcanie filmu veľmi užívali. Avšak, jednotlivé postavy boli napísané povrchne. O ich živote sme dohromady nevedeli nič. Mali sme možnosť sa dozvedieť len malé útržky z ich života, ktoré viedli k tomu, že sa z nich stali podvodníčky.

Debbina 8
zdroj: continental-film.sk

Film Debbina 8 začal dobre, no zrazu mi pripadal veľmi komerčný a presýtený známymi ľuďmi. Počas scény, v ktorej jednotlivé celebrity postupne prichádzali na najväčšiu udalosť roka – bál MET Gala som mala pocit, že vidím celý Hollywood na jednom mieste. Pripadalo mi to ako jedna veľká párty, na ktorej sa chceli všetci zúčastniť a zahrať si svoje rolu. Tvorcovia asi zabudli, že išlo o film a nie o skutočný galavečer. Aj napriek všetkým výhradám je film Debbina 8 zaujímavý filmový počin, ktorý sa určite oplatí pozrieť. A ak ste fanúšikmi Jamesa Cordena určite si nenechajte ujsť záver filmu, pretože práve James doň vnesie určitú dávku humoru a zveličenia, ktoré v ňom po celý čas chýbali. Podľa môjho názoru mohli tvorcovia jeho postavu zakomponovať do viacerých scén, čím by film pôsobil oveľa prirodzenejšie a uvoľnenejšie.

Režisérom filmu Debbina 8 je Gary Ross (The Hunger Games, Seabiscuit, Pleasantville). Scenár napísali Gary RossOlivia Milch. Vo filme účinkovali: Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Sarah Paulson, Helena Bonham Carter, Rihanna, Mindy Kaling, Awkwafina, Dakota Fanning, Matt Damon, Richard Armitage, Damian Lewis, Olivia Munn, Katie Holmes, Kim Kardashian West, Kylie Jenner, Charlotte Kirk, Marko Caka, Eric West, James Corden, Kendall Jenner, Adriana Lima, Zayn Malik, Anna Wintour, Candice A. Buenrostro, Michael J. Burg, Steven Hauck, Candy Ibarra a ďalší.

Film Debbina 8 je akčná komédia o Debbie Ocean, ktorá sa rozhodla naplánovať a spolu so svojimi „parťáčkami“ vykonať najväčšiu lúpež svojho života. Ide o film plný akcie, napätia a vtipných situácií. Bohužiaľ, príbeh nie je veľmi originálny a taktiež jeho prevedenie mi príde miestami smiešne. Tvorcovia sa až priveľmi snažili vytvoriť feministický film, ktorý ale v konečnom dôsledku vyzerá nedôveryhodne a prvoplánovo. Ženy sú tie dobré, muži naopak zlí. No aj napriek nedostatkom musíme vyzdvihnúť fantastické herecké výkony, ktoré sme samozrejme od herečiek očakávali. Od nás dostáva film Debbina 8 hodnotenie 6,5/10.

ČSFD - 68%
IMDb - 63%
Logout.sk - 65%