sobota , október 20 2018
Domov / Kinopremiéry / Otcova volga: Dramatický príbeh plný emócií, komických situácií, prekvapivých zvratov a nečakaných zistení (RECENZIA)
Otcova volga

Otcova volga: Dramatický príbeh plný emócií, komických situácií, prekvapivých zvratov a nečakaných zistení (RECENZIA)

Eva (Eliška Balzerová) je kostýmová výtvarníčka, milujúca matka a manželka šarmantného záletníka Ludvíka, ktorý však náhle umrie. Evina dcéra Tereza (Tatiana Vilhelmová), ktorej sa rozpadá vlastný život, sa rozhodne matku na pár dní navštíviť, a oddýchnuť si od vlastného manžela a problémov. Popri upratovaní vecí po zosnulom otcovi Tereza objaví dôkaz o tom, že  jej otec mal nemanželského syna, ktorý je rovnako starý ako ona. Eva sa rozhodne toto nečakané prekvapenie ignorovať. Je presvedčená, že je to omyl, pretože si s manželom vždy všetko hovorili, a mali prehľad o svojich milencoch a milenkách. Naopak Tereza je touto myšlienkou fascinovaná a rozhodnutá nevlastného brata nájsť. Eva nakoniec ustúpi a spoločne vyrážajú Ludvíkovým veteránom Volga GAZ 21 na dobrodružnú cestu po stopách otcových bývalých mileniek (Vilma Cibulková, Eva Holubová, Hana Maciuchová), aby zistili o jeho tajomstve viac. Podarí sa Tereze nájsť tajomného nevlastného brata, alebo nájde niečo oveľa dôležitejšie?

Otcova volga
zdroj: cinemart.sk

Otcova volga je dobrodružný, emotívny, komický a dramatický film o osude matky a dcéry, ktoré spolu prežívajú to najväčšie dobrodružstvo v ich živote. Ide o emotívny príbeh z prostredia medziľudských vzťahov. Vzťah matky a dcéry sa postupne buduje prostredníctvom silného príbehu, a my sa stávame svedkami nečakaných odhalení. Atmosféra filmu Otcova volga v divákovi vyvoláva zmiešané emócie. V jednej chvíli je príbeh komický, no o pár minút sa vám do očí tisnú slzy. Tvorcovia veľmi dobre pracujú s emóciami, ktoré sú nám všetkým blízke. Film Otcova volga je ako život, v jednej chvíli je človek šťastný, a zrazu sa niečo pokazí. Nielen rodinné vzťahy ale aj postavy sú dokonale prepracované a divák sa s nimi dokáže veľmi dobre stotožniť. Okrem príbehu matky a dcéry sa dozvieme aj o jednotlivých otcových milenkách, ich životných problémoch a medziľudských vzťahoch. Taktiež treba spomenúť veterán Volga GAZ 21, ktorý v sebe ukrýva ducha zosnulého Ludvíka. Nie je to len obyčajné auto, ale prostriedok, pomocou ktorého naše postavy zistia, čo je v živote skutočne dôležité.

Otcova volga
zdroj: cinemart.sk

Eva bola komplexne napísaná postava, oddaná a milujúca matka, z ktorej pramenila ľudskosť. Eliška Balzerová  predviedla úžasný herecký výkon. Už od začiatku nás presvedčila o tom, že je to jej úloha. Jej výraz tváre naznačoval presne to, čím si jej postava vo filme prechádzala. Chvíľami to boli šťastné momenty, a odrazu bola nešťastná. Dokonale pracovala s emóciami. Tatiana Vilhelmová, ktorá stvárnila postavu Evinej dcéry Terezy, taktiež predviedla skvelý herecký výkon. Tatiana je vynikajúca herečka, ktorá dokáže strhnúť diváka a prispôsobiť jeho emócie k tomu, čo sa snaží svojou postavou komunikovať. Eliška a Tatiana spolu vytvorili dokonalú filmovú ilúziu, v ktorej diváci skutočne verili, že sú matka a dcéra. Taktiež treba spomenúť skvelé výkony, ktoré predviedli Vilma Cibulková, Eva Holubová a Hana Maciuchová, ktoré stvárnili Ludvíkove milenky. A samozrejme nesmieme zabudnúť ani na Emíliu Vášaryovú a Boleslava Polívku, ktorý sa vo filme predviedol v úplne inej úlohe ako sme uňho zvyknutí, a musíme povedať, že sme boli príjemne prekvapení.

Otcova volga
zdroj: cinemart.sk

Režisérom filmu Otcova volga je úspešný český režisér Jiří Vejdělek (Muži v nádeji, Ženy v pokušení, Nežné vlny, Účastníci zájezdu), ktorý sa môže pochváliť skutočne kvalitnými filmami a ani tentoraz divákov nesklamal. Scenár napísali Iva K. Jestřábová a Jiří Vejdělek. O produkciu sa postarala produkčná spoločnosť Infinity Prague v spolupráci s Tomášom Hoffmanom. Vo filme účinkovali: Eliška Balzerová, Tatiana Vilhelmová, Martin Myšička, Boleslav Polívka, Emília Vášaryová, Vilma Cibulková, Eva Holubová, Hana Maciuchová, Jana Plodková, Václav Neužil a ďalší.

Film Otcova volga ponúka príbeh o vzťahu matky a dcéry, ktoré spoločne vyrážajú na dobrodružnú cestu veteránom Volga GAZ 21 naprieč krásnou českou krajinou, objavujú skryté tajomstvá a nachádzajú zmysel života. Ide o dramatický príbeh plný emócií, komických situácií, prekvapivých zvratov a nečakaných zistení. Atmosféra, herci, prostredie, práca s kamerou, strih, jednoducho všetko v divákovi vyvoláva príjemný pocit, ktorý pretrváva aj po skončení filmu. Skvelé herecké výkony taktiež prispievajú k celkovému pocitu, ktorý si divák po zhliadnutí filmu odnesie. Od nás dostáva film Otcova volga hodnotenie 7,8/10.

ČSFD - 71%
Logout.sk - 78%

75%