Domov / Tip na film / Animovaný / Tip na film: SCOOB! (2020) – Recenzia

Tip na film: SCOOB! (2020) – Recenzia

Scooby-Doo a Záhady s.r.o zažívajú nové dobrodružstvo. SCOOB! je milý a zábavný film, ktorý obsahuje množstvo bláznivých gagov pre deti a zároveň aj pár narážok, ktoré dospelí určite ocenia. Tí, ktorí poznajú klasické Hanna-Barbera animáky, sa určite potešia, pretože SCOOB! predstavuje zdieľaný vesmír mnohých týchto postáv. Noví diváci sa zase zoznámia modernými verziami Blue Falcona, Dynomutta, Dicka Dastardlyho či Dee Dee Skyes.

Zdroj: warnerbros.com

Film je venovaný Shaggymu a Scoobymu skrz na skrz. Rozšírený prológ zobrazuje prvé stretnutie týchto dvoch najlepších priateľov, ako aj zoznámenie sa s Fredom, Daphne a Velmou a ich prvú vyriešenú záhadu. Stretnutie Shaggyho a Scoobyho je rozkošné – zobrazenie toho, ako si postavy navzájom zaplnia medzery v životoch predstavuje dôležité posolstvo. Film ako celok má úžasnú myšlienku a kladie dôraz na silu priateľstva – nielen medzi ľuďmi, ale aj medzi ľuďmi a ich domácimi miláčikmi.

Skúmanie ľudsko-psieho puta však nie je zamerané iba na Shaggyho a Scoobyho, ale aj na Blue Falcona a Dynomutta, či dokonca aj hlavného záporáka Dicka Dastardlyho, ktorého si mnohí fanúšikovia vybavia s jeho štvornohým spolupáchateľom Muttleym. Psy v tomto príbehu pomáhajú transformovať postavy ich majiteľov. Najlepší priatelia majú svoje silné aj slabé stránky bez ohľadu na to, že jeden z nich je veľký bojko+ a ten druhý hovoriaci pes. Posolstvo ako také nepredstavuje žiadnu prevratnú informáciu, ale o to silnejší a krajší je jeho význam.

Zdroj: imdb.com

Záver

SCOOB! je „musíme zachrániť svet“ dobrodružný film, doplnený superhrdinami a záporákom s veľkými zlými robotmi. Akcia je bohatá a má veľa sci-fi prístrojov a nadupaných dopravných prostriedkov. CG animácia zachováva rozpoznateľné znaky ikonických postáv, takže je okamžite jasné, o koho ide. Snímka predstavuje dokonalé rozptýlenie pre deti aj rodičov, s množstvom roztomilých a zábavných prvkov. Okrem toho obsahuje aj jasné a úprimné posolstvo o vzťahu medzi človekom a jeho štvornohým najlepším priateľom. Naše hodnotenie 7.5/10.

Trailer nájdete TU.

ČSFD - 53%
IMDb - 57%